´Muizenjacht, paardenkracht en tekendag.´ - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Miriam - WaarBenJij.nu ´Muizenjacht, paardenkracht en tekendag.´ - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Miriam - WaarBenJij.nu

´Muizenjacht, paardenkracht en tekendag.´

Blijf op de hoogte en volg Miriam

25 Januari 2013 | Peru, Arequipa

Een tijdje niets geschreven, m´n leven wordt ook redelijk gewoon dus vind ik het steeds mopeilijker om te bedenken waarover ik zal schrijven..
Ik ontmoet vrienden, werk, volg spaans les en het regent zelfs af en toe, net Nederland dus!

Ik zal beginnen met een leuk weeshuismoment:
Nadat alle gebruikelijke rituelen gedaan waren, splitste de vrijwillegers zich op: kinderteam en muisvangteam.
Er zou zich namelijk een muis bevinden in het kantoor, daar gingen we dan met bezems, borstels en schoonmaakdoekjes én een bakje waarin we de muis zouden moeten vangen..
Kast opzij schuiven, ´aaaaah!´,dat was dus de muis..´Hij is wel snel he?,ja zeker..´
Bureau, ´aaaaaaaah!´Daar was hij weer, het halve muisvangteam stond alweer gillend op een stoel. De andere helft probeerde de muis in het bakje te laten lopen... Kortom misie-onmogelijk!
Voordeel tijdens deze spannende misie is wel het hele kantoor weer spik en span gemaakt. Maar de huismuis vangen, nee, niet gelukt.

Op een vrije dagontmoet ik Sterre en haar reisgenootje Marc want ik welke stad kun je beter afspreken dan in Arequipa na elkaar 1000 jaar niet gezien te hebben? (Sterre en ik hebben samen in de kleuterklas gezeten)
Samen hebben we genoten van lekker fruitspajes en taart, Santa Catalina (nog een keer) bezocht en ´s avonds in het hostel van Sterre en Marc heerlijke pasta en popcorn bereid!
Popcorn: doe ruim boter/olie in een pan met deksel, als de boter/olie goed heet is de mais toevoegen, even roeren en poffen maar! Maak ondertussen suikerwater waar je de popcorn doorheen roert en je hebt de lekkerste en goedkoopste (volgens Sterre en Marc) reissnack ever!
ps. Het schijnt wel dat het popcorn-maak-proces pas na een paar mislukkingen vlekkeloos verloopt.

Ook ben ik inmiddels al een paar keer naar de bioscoop geweest, dat is namelijk heel goedkoop, omgerekend ongeveer 4 euro én de bioscoop in net zo mooi/luxe al dan niet mooier/luxer dan in Nederland.
Wel heb je voor het goed neerploffen in een bioscoopstoel enige ervaring nodig.. De eerts ekeer zat ik klem aangezien de zitting weer omhoog klapte..
Samen met Jaël(ex-huisgenootje, inmiddels alweer terug in NL) hebben we met al onze bioscoopbezoekjes genoeg punten gespaard om nog goedkoper naar de bioscoop te gaan, draait er binnenkort nog een leuke film ?

O! En dan nog belangrijk weeshuisnieuws:
De haren van de jongens zijn geknipt! Normaal wordt het haar pas op 3-jarige leeftijd geknipt anders zouden de kinderen niet leren praten..
Blijkbaar durfde de tias het bij deze generatie aan of de tias hadden gewoon zin in stilte?
In iedergeval is het voor de jongens een stuk fijner, niet meer elke dag dat gekam en gedoe aan je hoofd! Wel is het ontzettend wenne die korte koppies.

Dan een super leuk moment,de eerste stapjes van Riana(1,3jr), al schrok Riana zo van al die trotse tias dat ze maar weer ging zitten..
Zo blijf ik elke dag wel verrast worden door de vooruitgangen van de kinderen of door onverwachte vragen:
´Miriam kan jij met Jorjito naar tekenles?´ Ik dacht op de hoek van de straat maar toen kwam de uitleg..Die bus, dan daar uitstappen en naar dit adres lopen..´Je spreekt spaans dus je kan het altijd vragen´. Wordt het zo moeilijk, help!
Daar gingen we, het leek wel een wie is de mol opdracht met de tijdsdruk en de halve informatie maar rennend kwamen we net optijd aan.
Inmiddels is ook tekenles een eitje en neem ik op tekenlesdagen mijn boek mee,
zodat ik net als de andere moeders kan lezen terwijl de kinderen tekenen.

De tijd blijft vliegen en ik blijf genieten.
Zondag komen ome Jan en tante Mar al aan, wat heb ik een zin om jullie alles te laten zien en iedereen te laten ontmoeten.
Hopelijk ook meneer Floro die ik laatst weer tegenkwam op het platteland, zwaaiend en lachen kwam hij aanrijden op zijn paard (op dat beeld ben ik verliefd, was Floro 40 jaar jonger dan was ik met hem getrouwd, sorry Thomas). Zijn grote enthousiasme en vriendelijkheid laat altijd een glimlach op mijn gezicht verschijnen.

Hopelijk laat mijn volgende blog niet zo lang op zich wachten, lieve ome Jan en Mar tot zondag, goed vlucht!
Lieve andere tot snel,

Miriam

  • 25 Januari 2013 - 18:43

    Wiepke Van Der Werf:

    Wat genieten wij van je enthousiaste verhalen. Ga zo door.

  • 25 Januari 2013 - 18:58

    Jolande:

    Lieve Miriam,
    Wat een leuk verhaal weer!
    Ik had wel een beetje medelijden met Thomas, toen ik las, dat je als Floro 40 jaar jonger was geweest wel met hem zou trouwen!
    Gelukkig dan maar dat hij te oud is.
    Geniet van alles daar! Bijzondere ervaringen allemaal hoor!
    Groetjes uit Oostenrijk,
    Jolande

  • 25 Januari 2013 - 19:24

    Paula :

    Wat een schrijftalent! Genoten van je verhalen. Ik tel de weken!!!!!!!!!!!
    Besos y abrazos,
    mama

  • 25 Januari 2013 - 19:35

    Lisanne:

    Wauw, echt super dat je zo veel mee maakt en blijft genieten ;)

  • 25 Januari 2013 - 21:39

    Kees Van Der Werf:

    we volgen jou op de lees,en je moeder spreekt of schrijft ook goed spaans. heerlijke verhalen en het beste wat ik er van ervaar is dat je gelukkig bent en we hopen net als je moeder dat je gauw veilig weer hier komt..

    Oude man Kees kwadijk

  • 25 Januari 2013 - 23:15

    Miriam :

    @Jolande, het is maar een grapje hoor, ik hoop alleen wel dat thomas ook een keer op een paard aan komt rijden ! Veel plezier in Oostenrijk, zelfde plekje als anders ? Groetjes
    @mama, ik tel de weken ook, alleen ik denk elke keer help de tijd gaat echt veel te snel maar ook ik zal blij zijn als ik je weer zie! xxxxxx

  • 26 Januari 2013 - 16:20

    Ina:

    Wat weer een heerlijk verhaal. Fijn dat we zo kunnen meegenieten van jou avontuur in Peru.
    Het is hier ijskoud, maar dat heb je wel gezien op facebook.
    We genieten van het schaatsen en de sneeuw.
    Vanmorgen heb ik tijdens de zwemles een emmer met sneeuw gevuld. Sneeuwballen gooien in het zwembad!

    Geniet, werk en leer maar lekker daar.
    Groetjes aan Jan en Mar.

    x Ina


  • 26 Januari 2013 - 18:57

    Jolande:

    Miriam ik ben weer helemaal gerust gesteld.
    Ik snapte wel dat je aan het plagen was hoor! Thomas moet dus ook nog leren paardrijden!
    Liefs,
    Jolande

  • 26 Januari 2013 - 19:00

    Gerard Hissink Muller:

    Weer leuk om te lezen. Dacht bij je opmerking over de oudere man te paard waar je op valt wel even hm. Inmiddels heb je al op Jolande gereageerd. Misschien kan Thomas ipv autorijles eerst paardrijles nemen om daar bij jou als cowboy op een wit paard aan te komen draven. Alhoewel Zorro - een favoriet van hem - heeft een zwart paard. Ach weer een dilemma erbij.
    Veel plezier daar. Vanuit Oostenrijk, onze laatste, heel mooie skidag in Ramsau am Dachstein op ons vertrouwde adres.

  • 26 Januari 2013 - 21:14

    Judith:

    Hoi Miriam,

    Leuk weer je verslag! Geniet samen met Jan en Marjan in Arequipa.

    Succes met alles.

    Groetjes,

    Judith

  • 28 Januari 2013 - 21:05

    Judith:

    28-1-2013

    Berichtje voor Marjan en Jan,


    Jullie zijn het land nog niet uit of Bea treedt af! Nu missen jullie de hele avond de ' Bea hoogtepunten'.
    Laat dit niet je plezier in Peru bederven. Wij praten je wel bij als je weer thuis bent.
    Hebben jullie een goede reis gehad???? We zijn benieuwd naar jullie reisverhalen.
    Veel plezier daar en de groetjes,

    Marleen en Judith

  • 02 Februari 2013 - 19:03

    Opa Van Thomas:

    Wat leuk en goed dat verhaal van jou. Ik hoef niet veel hier aan toe te voegen,
    Dat hebben de voorgangers al gedaan.
    Geniet ,maar lekker verder.

  • 03 Februari 2013 - 19:10

    Fam Wever:

    Een berichtje uit Kwadijk.
    Leuke stukjes op je blog. Saai en regenachtig in Kwadijk.
    Veel plezier nog met Jan en Marjan.
    Geef maar een lijstje mee van spullen die we nog aan Thomas mee kunnen geven.
    Groetjes Theo en Christa

  • 04 Februari 2013 - 17:38

    Nina Van Wezel:

    Lieve Mir, ik vind het heel leuk om al je wilde verhalen te lezen, maar het maakt wel dat ik je mis! Heel veel plezier nog en ik kijk er naar uit tot je terug komt!
    Een hele dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 11 Okt. 2012
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 10111

Voorgaande reizen:

18 November 2012 - 19 April 2013

Vrijwilligerswerk en reizen in Peru

Landen bezocht: