werken en feest! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Miriam - WaarBenJij.nu werken en feest! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Miriam - WaarBenJij.nu

werken en feest!

Blijf op de hoogte en volg Miriam

08 December 2012 | Peru, Arequipa

Hola !

Mijn 2e werkweek zit er op, luiersverschonen, was opvouwen, knuffelen, stoeien, vloeren dweilen, koken, afwassen, eten geven, het houd nooit op maar het is ook altijd gezellig.
Afgelopen donderdag kwam er een clown op bezoek, de kinderen vonden het geweldig en kregen na afloop allemaal een cadeautje waar meteen volop mee gespeeld werd, de baby´s vonden vooral de verpakkingen leuk.. wat er voor zorde dat er overal echt overal papier lag..

De dagen in het weeshuis zijn erg leuk, zeker nu ik meer contact heb met de kinderen en de andere vrijwilligers maar na een dag werken ben je ook wel erg moe..
Veel tijd om uit te rusten als ik thuis kom was er deze week niet want er waren voor mij onverwachte feestjes thuis, wat er voor zorgde dat ik nu al een paar keer erg underdressed mee gefeest heb...(ik moet voor kerst en oud&nieuw toch echt even iets nieuws/netters kopen.....)
Tijdens deze feestjes thuis, staat het mooiste servies op tafel met de lekkerste gerechten, staat de muziek vrolijk aan, en vloeit de pisco (het drankje) rijkelijk.
Iemand heeft het hoogste woord, er wordt gelachen en door elkaar gepraat, kortom al zit je aan de andere kant van de wereld, feest is feest!

Deze week is het me na heel veel gedoe gelukt mijn eerste spaanse les te reserveren.
Na een kort nachtje door een leuk feestje was het zover mijn eerste spaanse les.. Ik voelde me niet echt top(zeker qua uiterlijk.. enorme wallen) maar peru heeft een geweldig medicijn tegen onzekerheid: mannen. Fluitend, gedagzegend, toeterend maken ze je duidelijk: je mag er zijn. ´Hmm, misschien vallen de wallen toch wel mee...´

Ik krijg les van pablo, student sociologie, een erg aardige jongen de me nu opzadeld met lekker veel huiswerk!
Ik vind het heerlijk om weer iets met mijn hersenen te doen, opdrachten maken en rijtjes gramatica regels in mijn hoofd te stampen.
Na een leuke les bleken we opgesloten te zitten in het lokaal, althans Pablo kreeg de deur niet open.. Er werd iemand gebeld om ons te bevrijden, om de tijd te doden begon ik met het slot te klooien en ineens schoot het open! Inmiddels liep onze bevrijder al de gang in...niet meer nodig!

Vanavond ga ik met patty(zua) en wat vrienden uit, ik ben benieuwd!

Liefs,

Miriam


  • 09 December 2012 - 00:10

    Ina:

    Hé feestbeest,

    Werken en feesten, ik zou haast jaloers worden. Super dat je het zo naar je zin hebt.
    Leuke jongen die Pablo? Volgens mij had jij de sleutel van het lokaal verstopt. (grapje)
    Het is hier koud!!! min 8 graden. Maar morgen gaat het weer dooien, dus er komt nog niets
    van schaatsen (jammer)
    Gister is Kelly vertrokken naar Afrika, leuk hoor twee nichtjes op wereldreis.
    Succes met het kopen van je nieuwe kleren en veel plezier met het verschonen met die
    kleine zwarte rakkertjes.

    x Ina

  • 09 December 2012 - 10:32

    Jolande Schotman:

    Wat een vrolijk verslag!
    Ik moest lachen om het medicijn; ik zie het helemaal voor me.
    Als het verschonen van de kindertjes en ook de andere zaken routine worden, zal je er wel niet meer zo moe van worden. Het was nu toch allemaal nieuw, zelfs het thuiskomen en dan is er ineens een feestje. Je moet wel knap flexibel zijn, maar je gaat er gewoon in mee en weet er dan ook nog van te genieten en leuk te beschrijven, zodat wij ook nog een beetje ervan kunnen genieten.
    Groetjes,
    Jolande

  • 09 December 2012 - 11:23

    Nicolette:

    Hé schrijftalentje, het gaat goed met je zo te zien! Open je avontuur in, vol nieuwe indrukken. Veel plezier, X Nicolette en Marcel

  • 09 December 2012 - 17:15

    M.Schotman:

    Lieve Miriam,
    In heb van jouw verhaal genoten. Luiers verschonen, was opvouwen, koken enz.
    Dan Spaanse les ik begrijp. dat iemand die het zo druk heeft zelfs in een krakend
    bed slaapt.
    Gisteren was het hier een sprookje van de sneeuw, maar in een nacht was alles weg.
    Opa van Thomas

  • 10 December 2012 - 18:43

    Marjan:

    Dag Mir,
    Zou ik voor feestkleding even in onze favourite "winkel"kijken!?
    xxx Marjan

  • 18 December 2012 - 16:49

    Adrie En Nellie:

    Even laten weten dat we elke keer weer genieten van je verhalen. Je schrijfstijl is boeiend. Wij wensen je fijne kerstdagen en een goed nieuw jaar. Het zal wel een vreemde gewaarwording zijn kerstmis te vieren in de zomer. Geniet er niettemin volop van.

  • 19 December 2012 - 13:19

    Trees En Fons:

    Hoi lief buurvrouwtje "ver weg",
    Het is bijna kerstmis. En het wordt voor jou, maar ook voor je mama, een héél bijzonder kerstfeest, zo zonder elkaar. Maar we hopen dat je een heel fijn gevoel zult hebben deze dagen met al je nieuwe vrienden en vriendinnetjes. Geniet er zelf maar heel veel van en maak de kindertjes maar eens extra blij met jouw stralende humeur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 11 Okt. 2012
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 10106

Voorgaande reizen:

18 November 2012 - 19 April 2013

Vrijwilligerswerk en reizen in Peru

Landen bezocht: