Arequipa verkennen. - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Miriam - WaarBenJij.nu Arequipa verkennen. - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Miriam - WaarBenJij.nu

Arequipa verkennen.

Blijf op de hoogte en volg Miriam

21 November 2012 | Peru, Arequipa

Lieve allemaal,

daar zit ik dan, in een internetcafe met hele oude computers maar mét internet!

zondagochtend ging de wekker erg vroeg en na een douche schoof ik aan bij het kerstontbijt waarbij er ook nog eens een cadeautje in mijn schoen zat, want kerst en sinterklaas moesten ook nog even gevierd worden voor ik weg ging.

Op schiphol nog wat gedronken met mijn uitzwaaiers en daarna door de douanen, mijn reis alleen ging echt beginnen!
Tranen liepen over mijn wangen toen het vliegtuig opsteeg. weg uit nederland.

De eerste overstap kwam al snel, parijs, wat was het daar druk en chaotisch, uiteindelijk rennend het vliegtuig naar lima gehaald.

Het was een hele lange vlucht naar lima, gelukkig zat ik naast aardige mensen, philipe 30jr en rechts zat carmen 27jr met haar dochtertje camilla 10mnd. Ze hielpen me een formulier in vullen voor de douanen in lima en hebben me van alles en nog wat verteld over peru.

Op het vliegveld hielpen ze me ook even op weg en daar ging ik weer alleen. Vergeleken parijs was het vliegveld van lima heel rustig en klein. Helaas had ik het vliegtuig naar arequipa gemist maar de man achter balie bleef zo relext dat ik me ook geen zorgen ging maken: ik wist het komt goed.En dat was ook zo, een uur later stapte ik in het vleigtuig naar Arequipa!

Ik kwam naast een colombiaanse man, claudiio te zitten en samen hebben we gelachen om de funnyTV die werd afgespeeld tijdens vliegen. Op het vliegveld van arequipa, super klein, afscheid van claudio genomen en mijn tas gepakt!

wat me opviel was dat het contact maken zo makkelijk ging, lag het aan peru, het reizen of aan mij?

Met mijn tas in de hand op naar mijn gastouders en hup de auto in, zonder gordels, op naar huis, naar bed! Tijdens die rit naar huis heb ik de verkeersregels nog niet kunnen ontdekken en nu 3dagen later nog steeds niet..

Na een nachtje slapen in een krakend bed.. mijn spullen uitgepakt zodat mijn kamer echt van mij werd en een douche genomen, in de badkamer mer roze en rood als thema.

Het ontbijt bestond gelukkig gewoon uit brood met een kopje thee, wel heb ik de cocathee nog maar even afgeslagen.. Het eten is sowieso erg lekker, ´mama´ , zoals iedereen haar noemt, staat bijna de hele dag in de keuken als echt huisvrouw.

De eerste dag ben ik samen met mama de buurt gaan verkennen, ik woon in een heel mooie buurt met bewaker voor de ingang van de wijk en boodschappentiljongen bij de supermarkt, wel even wennen..

Gister en vandaag zelf naar het centrum gegaan(in een lange broek, al is het bloedheet, om zo loal mogelijk over te komen), de familie is namelijk grieperig, maar ook dat gaat allemaal goed! Het is wel heel druk op straat, mensen, kraampjes met etenswaar, auto´s, taxis en bussen strijden allemaal om aandacht, al went het wel al, ik schrik inmiddels niet meer op als er getoeterd wordt, er wordt namelijk de hele tijd getoeterd.

Morgen naar het weeshuis, ik kijk er erg naar uit, lekker aan het werk en nieuwe mensen leren kennen van mijn eigen leeftijd!

Salodos en besos,
Miriam

  • 22 November 2012 - 11:26

    Jolande Schotman:

    Ik zie het voor me; leuk om op deze manier met je mee te kunnen leven!
    Groetjes,
    Jolande

  • 22 November 2012 - 14:46

    Ina:

    He wereldreiziger!
    Je eerste verslag, leuk om te lezen. Je maakt heel makkelijk contacten omdat je alleen reist volgens mij.
    Ik ben al benieuwd hoe het in het weeshuis is.
    Succes!

    x Ina

  • 22 November 2012 - 14:57

    Merel:

    Miri! Wat leuk om te horen allemaal! Was namelijk erg nieuwsgierig hoe het allemaal met je ging! Ben blij om te horen dat alles goed gaat! Veel plezier Miri! ik kijk weer uit naar je volgende verslag :) dikke kus!

  • 22 November 2012 - 15:25

    Wiep En Kees:


    g oed verslag. Het kontakt maken gaat je goed af alleen niet met boze mannen meegaan hoor111111111
    kees

  • 22 November 2012 - 19:15

    Frida:

    Hey Miriam,

    Fijn dat je het zo naar je zin heb daar!!
    Geniet ervan en na dik een maand had ik de verkeersregels ook niet door dus ik betwijfel of ze uberhaupt bestaan daar....
    Veel succes met je vrijwilligerswerk!
    Besos!

  • 22 November 2012 - 23:18

    Miriam :

    Super leuk om jullie reacties uit nederland te lezen !
    Vandaag met het ov naar het weeshuis gegaan, wat een ramp, ben blij dat ik nog leef!
    Het weehuis was erg leuk, er werken ook nog 3nederlandse meiden.
    xxxx

  • 23 November 2012 - 15:34

    Ina:

    En wij maar klagen hier over het openbaar vervoer! Ik heb van alles gelezen over Arequipa en het weeshuis.
    super goed project. Gaat het een beetje met de taal? Als ik het zo bekijk moet je keihard werken daar.
    Veel plezier en hou je taai. x Ina

  • 26 November 2012 - 18:48

    Marjan:

    Dag Miriam,
    Fijn dat alles goed verlopen is een pak van ons hart!~Ik heb opa een copie van je verslag gegeven. Opa liep met Jansje te wandelen. Groeten Ome Jan en Marjan.

  • 27 November 2012 - 19:03

    Trees En Fons Mars:

    Hai Mirjam,

    Leuk hè dat er ook nederlandse meisjes werken, kun je naast spaans ook eens even lekker je eigen hollandse taaltje spreken.
    Hoe is het, vinden de weeskinderen je al aardig? Vast wel.
    Nou, hou je goed en we kijken steeds uit naar je berichtjes. Groetjes, Trees en Fons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 11 Okt. 2012
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 10116

Voorgaande reizen:

18 November 2012 - 19 April 2013

Vrijwilligerswerk en reizen in Peru

Landen bezocht: